جادوگری چیست؟

زندگی فراتر از آن چیزی است که به آن فکر میکنی

تمرین 1 از 29
ساعت ۱:۱۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٤/٢٩  کلمات کلیدی: تمرینات 29 گانه رمضان

اولین تمرین
خود سازی فیزیکی
کمی از عادتهایی که به بدن خود میدهید بکاهید،
میخورید، نخورید، نمیشه (به هر دلیلی!)، کمتر بخورید یا روند خوراک را تغییر دهید.

خوب روزه برای همه افراد مفید است، در علوم عرفانی این مدت 40 روز است. شما برای آماده سازی همین 29 روز را بگیرید کفایت میکند

چند توصیه
اول برای کساییکه روزه میگیرند
مواد پروتئینی برای بدن مفید است، در این ایام مقدارش را کاهش ندهید.
آب برای بدن نیاز است، پس سعی کنید دمای بدن را آنقدر بلا نبرید که با تعرق آنرا از دست بدهید، حجم معده محدود است، فکر نکنید هر چه بیشتر آب بنوشید مفید تره، چون سیستم بدن آب زیادی را دفع میکنه. آب باید به مرور از معده جذب بشه و هندونه برای افرادی که معده سالم دارند بسیار گزینه خوبیه.
افرادی که قصد لاغر شدن هم دارند توی این مدت مصرف هیدروکربات را هم کم کنند، نون، برنج، شیرینی از هر نوعش حاوی مقادیر زیادی هیدروکربات است پس کمتر یا اصلا توی این مدت مصرف نکنید.
از مصرف ویتامین ها پرهیز نکنید، بعد از افطار و 3 ساعت بعد از شام میوه میل کنید یا از مکمل های ویتامین استفاده کنید.
موقع افطار بدلیل جمع شدن معده چیزهای پر حجم نخورید، یا مثلا 4 لیوان آب نخورید، بهترین افطار همون هندوانه، خربزه، طالبی و میوه های شیرین و آبدار است. یا 2 3 لقمه نون و پنیر و سبزی، البته باید توجه به سیستم بدن خود داشته باشید، مصرف آلو باعث روان شدن خروجی شما شده، و این عمل باعث میشه که آب زیادی از دست بدهید. از خوردن چیزهای بسیار شیرین پرهیز کنید، چیزهایی مثل حلوا، خرما، عسل، زولبیا و بامیه و ...

تا 1 ساعت بعد از افطار 2 لیوان آب نوش جان کنید، البته به آرامی و کل حجم معده را یکدفعه پر نکنید. 2 لیوان آب را در عرض 1 ساعت میل کنید، برای مثال هر 5 دقیقه یک قلپ.

برای شام زیاده روز نکنید، معده شما گنجایش لازمه را ندارد، هر چند احساس ضعف میکنید، که احساسی کاذب هست، شام را نصف شبهای دیگر مصرف کنید. ترجیحا پروتئینی باشه بهتر است.

در طی روز کارهایی که نیاز به فعالیت زیاد دارند و انرژی بر هستند را تا قبل از ظهر انجام دهید و بعد از ظهر را به کارهایی بپردازید که انرژی کمتر نیاز بوده و بشه اونو زیر کولر و هوای مطبوع انجام داد.

اگر روزه نمیگیرید بخاطر آب! یا اگر مشکل معده دارید و نباید خالی باشد.

خوب شما همه شرایط یک فرد روزه دار را رعایت کنید ولی به هر دلیل (که دلیلش برای خود شما محترمه!) طی روز سعی کنید فقط آب مصرف کنید، آن هم نه به مقدار زیاد، جرعه جرعه.

اگر ضعف شدید بر شما حکم فرما شد، و طاقت نداشتید، میتوانید از 2 حبه انگور در 3 وعده یا 2 عدد خرما در 2 وعده استفاده نمایید.

بدن همیشه با روح در جنگ است، مانند یک سوار کار که باید اسب خود را رام کند، روح باید بتواند جسم را در کنترل خود بگیرد. خواسته های بدن را باید بتوان در کنترل گرفت.

روزهای بعد تمریناتی به این تمرینان اضافه میشه، که شما باید آنها را هم علاوه بر این تمرینات انجام دهید.