جادوگری چیست؟

زندگی فراتر از آن چیزی است که به آن فکر میکنی

چگونه ريلکس شويم
ساعت ۸:٥٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۱٠/۱۳  کلمات کلیدی:

برای ريلکس شدن کارها و روشهای گوناگونی وجود دارد و نوع ريلکس شدن نيز برای کارهای مختلف فرق ميکنيد. برای مثال اگر بخواهيد از هياهوی زندگی چند دقيقه ای دور باشيد يک نوع ريکس شدن است و اگر ميخواهيد کاری فرای مادی انجام دهيد نوع ريلکس شدن آن فرق ميکند.

خوانندگان وبلاگ چندين بار برای من پی ام گذاشته بودند که روشی برای ريلکس شدن بگذارم من قبلا نيز همين کار را کرده بودم ولی حالا به زبانی صاده تر ميگوييم.

۱- اگر ميخواهيد از هياهوی زندگی آسوده باشيد.
اين نوع ريلکس شدن باعث ميشود تا مغز شما استراحتی کند و بتوانيد راحتتر فکر کنيد و تصميم بگيريد.

- برای شروع ابتدا يک جای راحت پيدا کنيد. اين جای راحت ميتواند روی يک صندلی باشد (البته بايد بتوانيد روی آن لم دهيد) روی تخت روی زمين روی مبل يا هرجايی ديگر که بتوانيد آرام و راحت دراز يا بنشينيد.
- طوری بشينيد يا لم دهيد که فشاری روی شما نباشد برای مثال سيخ نشينيد که کمر شما درد بگيرد يا اگر کاملا سست شديد بيفتيد.
- اگر موسيقی ملايمی داريد مثل موسيقی های کلاسيک آن را با صدايی کم پخش کنيد. صدا آنقدر کم نباشد که مجبور به شنيدن آن باشيد و آنقدر زياد نباشد که ديگر صداهای محيط را نشنويد. از هدفن برای گوش دادن استفاده نکنيد.
- آرام چشمان خود را ببنديد.
- سعی کنيد به هيچ چيز فکر نکنيد. مثل مشکلات امروز٬ راه حل فلان مسئله٬ فقط به راحتی خودتان فکر کنيد. فکر کنيد که چه آرامشی داريد.
- آرام آرام بدن خود را سست کنيد. يک احساس شيرين در پشت چشمان شما پديد می آيد. پلکهای شما بلعکس بدنتان سنگين ميشود. از اين حالت لذت ببريد.
- سعی کنيد همراه موسيقی به مناظر زيبا در طبيعت فکر کنيد. خاطرات شيرين خود را به ياد بياوريد و خاطرات تلخ را فراموش کنيد. شايد لبخندی هم روی لبانتان پديد بيايد.
- از بخاط آوردن صحنه های هيجان آور پرهيز کنيد. مثل ورزش کردن٬ مسابقه دادن٬ يا ...
- همراه با اين تمرکز ۲ نفس تقريبا عميق بکشيد بدن گونه که از بينی نفس را کشيده و آرام و به تدريج از دهان خارج کنيد سپس يک نفس عميق که تمامی ريه های شما پر از هوا شود بکشيد آنقدر بکشيد که احساس سرفه به شما دست دهيد (احساس سرفه ولی اگر خواستيد سرفه کنيد نفس را بيرون دهيد هرگز نگذاريد سرفه يا عطسه نماييد) و آنگاه به آرام نفس را بيرون دهيد اين توالی را سه دفعه انجام دهيد. بعد از سه بار انجام دادن ديگر نفس خيلی عميق نکشيد. نفسهای عميق خود را کوتاه تر کنيدو تا آرام نفس بکشيد.
- آرام آرام خواب شما را فرا ميگيرد. و ديگر هيچ بخاطر نمی آوريد.
- حدود ۱۰ الی ۱۵ دقيقه بعد از خواب بيدار ميشويد. احساس سرزنده بودن و شادابی خاصی داريد.
- اعضلات بدن خود را بکشيد تا خون به تمامی سلولهای شما برسد.

از اين ريلکس شدن لذت خواهيد برد. حالا به سر کار و مشغله های زندگی برويد.